Direct contact? meetup@onlinemeetup.nl
Proberen?

Home > Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Veelgestelde vragenWe hebben een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Wil je iets anders weten neem dan gerust contact met ons op.

 

Welke browser moet ik gebruiken?

Je kunt inloggen via de browsers Chrome of Firefox op een laptop/computer. Op een iPad of iPhone gebruik de Safari Mobile browser (iOS 12.2+). Op Android gebruik de default Chrome browser (Android 6.0+).

Op dit moment worden IE en Edge niet ondersteund.

Moet ik apart software installeren voor een OnlineMeetup?

Nee, je hoeft geen software te installeren om aan een online bijeenkomst deel te nemen. Je kunt inloggen via de browsers Chrome of Firefox op een laptop/computer. Op een iPad of iPhone gebruik de Safari Mobile browser (iOS 12.2+). Op Android gebruik de default Chrome browser (Android 6.0+).

Op dit moment worden IE en Edge niet ondersteund.

Hoe kan ik mijn microfoon controleren voor een online bijeenkomst?

Wanneer je voor de eerste keer deelneemt aan een online meeting is het verstandig je geluid - microfoon en speakers - te controleren vóór je inlogt. Kijk bij Geluid&Webcam hoe je dit kunt checken.

Kan ik OnlineMeetup een keer gratis proberen om een bijeenkomst te organiseren?

Ja, dat kan zeker. Je kunt je aanmelden via de knop "Proberen".  Je vult je gegevens in en krijgt je inloggegevens gemaild voor een gratis proefperiode.   

Omdat wij erg veel aanvragen krijgen op dit moment moeten we de proefperiode beperken tot 3 dagen. Nadat je de inloggegevens hebt ontvangen raden we je aan contact met ons te zoeken voor een korte Online Meetup. Je kunt dan snel van start met je eigen online platform.

Bel ons of stuur een mail naar meetup@onlinemeetup.nl zodat wij je kunnen uitnodigen voor je eerste online bijeenkomst. 

Wanneer je de mail hebt gekregen met je inloggegevens, kun je ook kijken op de Support en/of deze FAQ paginas om je goed voor te bereiden zodat je de backoffice optimaal kunt gebruiken en je een goede online bijeenkomst kunt houden.

Heb ik een OnlineMeetup account nodig om deel te nemen aan een sessie?

Nee, je hebt geen account nodig als deelnemer. De presentator heeft een account en kan deelnemers registreren en uitnodigen.  De deelnemer klikt alleen op de link die wordt gestuurd in de uitnodiging en logt in met de eerder verstuurde inloggegevens uit de registratiemail. 

Wat is het verschil tussen een presentator en een deelnemer?

Een presentator is de organisator van de bijeenkomst. Een presentator heeft de beschikking over alle functionaliteiten.

Een deelnemer is uitgenodigd voor een bijeenkomst en kan meedoen in de klas met microfoon, webcam, berichten plaatsen in de chatbox of een digitaal handje opsteken voor vragen.  Wanneer de presentator de mogelijkheid geeft aan een deelnemer om tijdelijk presentator te zijn, kan ook de deelnemer een presentatie uploaden en laten zien in de klas.

Ook interesse in een online klaslokaal?

Bekijk de prijzen Gratis proefperiode

Waarom OnlineMeetup?
  • Je eigen online klaslokaal
  • Tijdswinst
  • Alleen pc en internet nodig
  • Combineer online en offline
  • Locatie onafhankelijk
  • Live webcams of webinar
OnlineMeetup graag uitproberen?
Vraag nu een GRATIS proefperiode aan!
Proefperiode proberen
Bekijk de video